.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همایش منطقه ای دریای خزر فردا در سواد کوه

همایش منطقه ای دریای خزر با رویکرد سیاسی ، حقوقی و تاریخی فردا یکشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه برگزار می شود.

به گزارش شمال نیوز ،عباس طالبی مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه مازندران ،با اعلام این خبر شناسایی تهدید ها و تبدیل آن به فرصت ها را از اهداف اصلی این همایش عنوان کرد و افزود: دریای مازندران به دلیل جایگاه ژئو پولتیکی ، همواره در طول تاریخ از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است.

وی با اشاره به این مطلب که پس از فروپاشی شوروی سابق و ظهور پنج کشور در حوزه دریای خزر ، رقابت جدیدی بین جمهوری های تازه استقلال یافته ی آذربایجان ، ترکمنستان و قزاقستان ،برای استفاده از منابع انرژی دریای خزر و با هدف دستیابی به توسعه اقتصادی با مشارکت شرکت های بین المللی آغاز شد ، تصریح کرد: منابع نفت و گاز دریای خزر از لحاظ سیاسی ، امنیتی و خصوصاً اقتصادی نقش تعیین کننده ای در ثبات و امنیت کشورهای منطقه دارد.

طالبی با اشاره به اهمیت دریای خزر پس از پایان جنگ سرد و علائق امنیتی ناتو به ایسنا گفت: آمریکا به گونه ای انحصاری بر جبهه مرکزی ناتو تمرکز داشت ، اما پس از پایان جنگ سرد موازنه قوا در منطقه بهم خورده و عملاً منافع غرب با منابع نفتی و گازی خزر پیوند زده شد.

استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی سوادکوه در خصوص مسائل بوجود آمده پس از حمله یازدهم سپتامبر و حضور آمریکا در منطقه خزر اظهار کرد: آمریکا با علائق فراوان مساله امنیتی خود را تا آسیای مرکزی پیوند زده است.

طالبی ادامه داد: حتی دونالد رامسفلد وزیر دفاع آمریکا نیز طی دیدار خود از ازبکستان بر اهمیت ویژه این منطقه ، نقش این کشور و دریای خزر در برنامه امنیتی – نظامی آمریکا تاکید کرد.

وی یکی از مهم ترین مسائل قابل طرح در این همایش را مساله ی تعیین رژیم حقوقی دریای خزر دانست و افزود: یکی از دلایل عدم توافق کشورها در مورد تعیین رژیم حقوقی دریای خزر ، به توافق نرسیدن بر سر موضوع دریای آزاد یا دریاچه بودن دریای خزر است زیرا هر یک رژِیم حقوقی مخصوص به خود را دارد.

طالبی خاطرنشان کرد: همایش دریای خزر اولین همایش تخصصی گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه در رابطه با مشکلات منطقه ای است که انتظار می رود مسائل مطرح شده در این همایش عملاً در اختیار تصمیم گیرندگان قرار گیرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ناشناس 11 اسفند 1387
اين نام لعنتي خزر مارا کشت.نام کاسپين چه ايرادي دارد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.